Boek voor ondernemers over 'Profileren vanuit karakter'
Toegankelijk boek over communicatie als dé succesfactor voor jouw bedrijf
Anne Raaymakers
"Ik ben een groot bepleiter van persoonlijke marketing. Het is belangrijk dat je volledig jezelf bent in je marketing. Het moet bij jou passen. Pas dan gaan je klanten je herkennen en jou er uit pikken. Als je niet jezelf bent, of anderen na gaat doen, stemt je communicatie niet overeen met je bedrijf of met jezelf, met je karakter als ondernemer. Dan communiceer je op een hele inefficiënte manier. In ‘Profileren vanuit karakter’ vertelt Sonja hoe je jezelf naar zichtbaarheid kunt profileren. Dit boek is precies zoals Sonja is: heerlijk praktisch. Ik heb er van genoten. Het leest als een trein, omdat je jezelf en je onderneming steeds weer terugziet in de adviezen, tips en voorbeelden. ‘Profileren vanuit karakter’ is een aanrader voor elk bedrijf, of je nou een starter of doorgewinterde ondernemer bent. Wil je meer zichtbaarheid en meer (ideale) klanten? Dan heb je nu het perfecte boek in handen."
Paulien Kluver
“Profileren vanuit Karakter is een fijne en praktische handleiding voor als je je bedrijf aan het opbouwen bent. En zelfs als dat bedrijf al staat, kun je uit dit boek nog goede tips & tricks halen. De schrijfster Sonja Schaap gaat uit van 3 stappen: Positioneren (bepaal wie je bent), Professionaliseren (laat zien wie je bent) en Profileren (vertel wie je bent). Deze 3 stappen zijn in het boek helder uitgewerkt met voorbeelden, tips en oefeningen. Je kunt met dit boek gelijk in de praktijk aan de slag. Wat ik heel goed vind is dat je bij stap 1 Positioneren echt een gedegen basis legt voor je onderneming, waardoor stap 2 Professionaliseren en stap 3 Profileren daar gemakkelijker uit voortvloeien. Maar... the magic happens wanneer de 3 stappen als puzzelstukken bij elkaar komen en je er zelf daadwerkelijk mee aan de slag gaat in je onderneming. Dan levert dit praktische boek je meer leuke klanten, meer omzet en meer succes op!”
Oscar Bulthuis
"Leuk en toegankelijk boek over hoe je je met je bedrijf kunt profileren vanuit je kernwaarden. Elke ondernemer weet het: je moet herkenbaar zijn en ... opdrachten krijg je op basis van gunning. Sonja legt - op authentieke wijze - in haar boek uit wat er bij een goede profilering komt kijken en hoe dat je sales bevordert. Geen zware kost of moeilijke taal, maar een helder opgebouwd boek dat bestaat uit vijf hoofdstukken, die logisch op elkaar volgen. Het meest krachtige aan het boek is, dat het relevant is en toepasbaar. Een aanrader voor elke ondernemer die zijn of haar bedrijf weer kleur wil geven en op die manier meer klanten aan wil trekken."
Ruud Verbraak
"Als ondernemer is het belangrijk stappen te zetten in de juiste volgorde. Door Sonja’s boek (‘profileren vanuit karakter’) heb ik nu meer inzicht in deze stappen en ben ik me bewust van de aanloop die nodig is voordat je aan je klanten kan laten zien wie je bent. Het boek leest als een trein, het is leerzaam, praktisch en geschreven door iemand met een groot hart. Sonja neemt je op een leuke manier aan de hand en begeleidt je met levendige voorbeelden en kleurrijke vormgeving door de verschillende fases richting een succesvolle profilering. Het inspireert me om de verhalen van de netwerk- en teamkanjers te lezen over hoe zij ieder hun eigen uitdagingen op het gebied van communicatie aangaan. ‘Profileren vanuit karakter’ is wat mij betreft een aanrader voor iedere MKB-ondernemer en is een prachtig visitekaartje voor het werk dat Sonja levert voor haar klanten."